Hos oss kan du välja att signera ditt avtal digitalt. Vi samarbetar med Scrive för att göra signeringen av ditt avtal ännu smidigare.
E-signera avtalet i efterhand, hur gör jag?
Logga in på på ”Mina sidor”. Under ”Dina skapade avtal” letar du upp avtalet som du vill e-signera. Om symbolen ”signera digitalt” finns bredvid avtalet (till höger) så klickar du på symbolen för att påbörja signeringsprocessen.
OBS! Det är inte alla avtal som går att signera digitalt. Finns inte symbolen bredvid avtalet så kan avtalet endast signeras på traditionellt vis genom att skriva ut och signera med penna.
Vi har fått avtalet skickat via mejl eller sms, men nu har ingen av oss kvar meddelandet. Hur gör vi?
Det signerade avtalet skickas ut via mejl eller sms när båda parterna har signerat det. Avtalet sparas även på ”Mina sidor” för dig som skrivit avtalet hos Lexly. Logga in på ”Mina sidor” och längst ner på sidan under ”signerade avtal” hittar du avtalet.
Jag har förlorat signeringslänken till avtalet
Logga in på på ”Mina sidor”. Under ”Dina skapade avtal” letar du upp avtalet som du vill e-signera.
När du kommit till statussidan klickar du på knappen ”skicka länk” och avtalet skickas då till motparten via sms eller e-post beroende på vad du valt när du startade processen.
Har du själv inte kvar länken klickar du istället på länken ”signera avtal” som ligger bredvid ”skicka länk”.
Jag får upp felmeddelandet "uppgifter saknas" i e-signeringen
Detta beror på att du glömt fylla i någon uppgift i någon utav rutorna, eller att informationen är ifylld på fel sätt. Kontrollera att alla uppgifterna är ifyllda och korrekta och försök på nytt.
Motparten får inget mejl/sms trots att jag har fått det
Det kan bero på att du fyllt i fel uppgifter när avtalet skickats för signering. Logga in på hemsidan med dina användaruppgifter. Klicka på ”Mina sidor”. Under ”Dina skapade avtal” letar du upp avtalet som du vill e-signera. Avbryt signeringen och fyll i uppgifterna igen. Kontrollera så att mejladress/mobilnummer till båda parterna är korrekt ifyllda.
Statusen för den e-signerade filen uppdateras inte
Statusen för det signerade avtalet uppdateras varannan minut, men du kan även själv uppdatera fönstret i din webbläsare.
Andra har även sökt på
- Hur betalar jag?
- Hur får jag mitt färdiga avtal?
- Hur ska jag förvara mitt avtal?
- Hur vet jag vilket avtal jag behöver?
- Kan jag få mitt avtal översatt till ett annat språk?
- Kan jag prata med jurist innan jag skriver avtalet?
- Kan jag testa tjänsten innan jag betalar?
- Kan ni granska ett avtal som redan är skrivet?
- Kostar det något om jag vill göra ändringar i mitt avtal senare?
- Vilket ansvar har Lexly?
- Vad händer om jag valt fel dokument och kommer på att det är ett annat avtal jag behöver skriva?
- Hur loggar jag in på Mina Sidor?
- Vad kan jag göra på Mina Sidor?
- Vad är Mina Sidor?
- Ändra i ditt avtal
- Så här gör du
- Vanliga frågor om e-signeringstjänsten